zaterdag 25 september 2010

Koopgedrag

Gisterenavond ben ik mijn kledingvoorraad eens ingedoken... Nadat er toch wel veel tasjes nieuwe kleren stonden te wachten op een plekje in mijn overvolle kast, moest ik wel!



Dat is dan ook wel een nadeel (mocht je dat een nadeel vinden...) van werken in de kledingbranche: Je komt wekelijks wel weer met leuke nieuwe dingen thuis! En aangezien wij mijn werkgever 4 winkels in NL heeft en 2 in B, valt er altijd wel wat te scoren....

Maar goed, ik ben eens flink aan het opruimen gegaan en heb een grote doos met zomerkleding, waarvan ik nog geen afscheid kan nemen, naar zolder gebracht (die nu dus naast de doos zomerkleding staat die ik vorig najaar op zolder heb gezet). Ook heb ik 2 vuilniszakken gevuld, die volgende week weer de kledingcontainer ingaan. Nou zou je zeggen dat dat wel lekker opgeruimd heeft, maar niets is minder waar: mijn kledingkast is alsnog hartstikke vol!
Maar nu wel zonder tasjes ernaast, dus het is niet voor niks geweest.


Tijdens het opruimen, dacht ik nog aan een artikel waar mijn collega laatst eens mee kwam aanzetten. Daarin stond te lezen: "Als je meer dan 3 kledingstukken ongedragen in de kast hebt hangen, ben je koopverslaafd".


Dus nadat ik mijn kast weer netjes heringericht had, ben ik toch maar eens gaan tellen hoeveel ongedragen kledingstukken ik heb hangen. Ik wist natuurlijk wel dat het er wat meer dan 3 stuks waren, maar eerlijk gezegd schrok ik wel een beetje van het aantal. Ik kwam nl. uit op 13 stuks! Oei, wat maakt dat dan van mij??? Ik zie mezelf dan toch liever als een fashionista (duhhh) dan als een shopaholic haha... tja.........



Hopelijk komt er komende week niets leuk nieuw binnen (zegt ze tegen beter weten in), want ik vrees dat ik het ook ondanks die volle kledingkast, weerrrr niet kan laten......

En ach, ergens ter wereld zijn er toch weer mensen blij met mensen zoals ik, want binnenkort is er weer volop 'nieuwe' kleding naar hen opweg :-)


Judith                        

6 opmerkingen:

faire un songe zei

Ohh.. meis hoe herkenbaar.............!!!
Het is dat mijn ouders ieder jaar gaan.. en dat ik dan mezelf verplicht om de kast op te ruimen... maar anders.. Net nog een leuk colbertje gescoord.....en er hangt nog een jasje met kaartje in de kast.. maar ik kom denk ik ook wel aan die drie artikelen.....Oei oei.. wat zijn we erg maar acht het is ook allemaal zo leuk....
En als het niet kan.. dan houd alles op toch...Geniet er maar lekker.

En mochten de vuilniszakken je niet in de weg staan, zou je ze dan voor mijn moeder willen bewaren.. je zou haar er erg blij mee maken...
EN polen is je dankbaar.. Binnenkort maar snel jullie kant op komen.....
Fijn weekend..
XX Hetty

lia zei

Ik zit te denken en ik heb nu niets in de kast hangen wat ik niet draag (maar heb dan ook pas mijn kast opgeruimd haha) En heb pas ook 3 stellen gekocht voor het najaar, en wat ik vorig jaar niet meer gedragen heb gaat bij mij dan ook met gemak in de kledingzak. En daar zijn ze in het buitenland ons heel dankbaar voor.
Er is toch niets mis mee om er goed uit te zien. Heerlijk shoppen.........

fijn weekend
liefs Lia

Petra zei

Ik heb van de week ook de kledingkasten opgeruimd. Alles wat ik niet aangehad heb deze zomer ligt nu in de kledingcontainer. Dat wordt woensdagmiddag winkelen met dochterlief. Heb er nu al zin in!

Fijn weekend!

Liefs van Petra
ps. Ga nu je foto`s bekijken van Lille!

C@by zei

kijk daar heb ik nou geen last van he, haha, ik moet ook nodig eens gaan shoppen, weet wel toen ik in de kledingbranche zat dat ik ook elke week wel met nieuwe dingen thuis kwam en vooral voor de kids.

HIer komt de oktober maand weer voorbij dus de kids weten het al, SHOPPUUHHHHHHH!!!

Geniet van je zondag
Kus Caab

Lina zei

Voor mij maar goed dat ik niet in een kledingzaak werk....... en ook ik heb meer dan 3 kledingstukken in de kast hangen die nog niet gedragen zijn. Oeps.

Alma zei

Hee, Judith, toevallig heb ik net een soort gelijke post op mijn blog gezet, hihihi. We hebben nl. sinds kort ook kl;eding in de winkel en dat is idd. helemaal niet gezond!!! Of toch wel. Leuk, hè, al die nieuwe spullen in je kast. En tja, ik heb mezelf als shopaholic bestempeld:-))

Groetjes Alma