donderdag 2 juli 2015

Bloggersdag Baarlo

Er zijn al verschillend posten voorbij gekomen over de bloggersdag bij Hoeve Hofackers in Baarlo. En al ben ik wat trager (ik geef de hittegolf in combinatie met een oververhitte woonunit gewoon de schuld!) , ik zou wel een erg slechte blogger zijn om over deze prachtige dag geen post te plaatsen!

En een prachtige dag was het!!!

Toen ik de oproep op facebook zag van Antoinette van Lyffz, twijfelde ik geen moment en heb me direct opgegeven. Ik moet eerlijk zeggen, als ik destijds geweten had dat het zo warm zou zijn, had ik me waarschijnlijk niet eens opgegeven... Maar wat ben ik blij dat ik gegaan ben, want zoveel gezelligheid en inspiratie had ik echt niet willen missen.

 

Zoals je misschien al elder gelezen hebt, werden we door Hans en Irma Kessel ontvangen op het terras van Hoeve Hofackers. Na daar onder het genot van een stuk smakelijke Limburgse vlaai geluisterd te hebben naar een korte speech van Hans en de kennismakingsronde, liepen we met z'n allen naar het huis van meneer en mevrouw Kessel. Daar werden we vriendelijk ontvangen door de vrouw des huizes en vertelde zij vol (terecht) trots en passie over haar huis en haar winkel, die inmiddels niet meer van haar is, maar van haar zoon en schoondochter. Na dit verhaal waren we vrij om door het gehele huis te lopen en de heerlijke sfeer op te snuiven: Wat een feest! Ik denk dat ik daar met gemak de hele dag had kunnen rondlopen en dan nog nieuwe dingen zou ontdekken. Het was echt een huis van uitzonderlijke klasse!

 

Zowel van binnen als van buiten kwamen we ogen tekort... Net voordat we terug liepen naar de winkel voor de lunch, stond ik nog te praten met mevrouw Kessel en merkte ik op dat de dakpan op hun huis een nieuwe pan was. Dat bevestigde zij en tijdens ons gesprek bleek dat we om dezelfde redenen voor een nieuwe variant gekozen hebben en ik vertelde haar dat ik zo'n mooie, nieuwe maar verouderde pan had gezien, maar dat die afgrijselijk duur was... Zij wist meteen welke ik bedoelde en ook daarin waren we gelijksgezind: We gingen beiden onszelf liever te buiten aan de gevelsteen dan aan de dakpan. Maar wat is het moeilijk als je iets moois gezien hebt een alternatief te zoeken! We hadden inmiddels een plan B, maar ik bleef maar zeggen tegen Bas "Die dakpan, daar moeten we toch nog eens voor naar België, want ik kan me niet vinden in de keuze die nu voor ons ligt"

En daar zag ik 'm... In Baarlo! Ik vond 'm direct prachtig! Gelukkig reageerde mevrouw Kessel adequaat en daar waar mijn collegabloggers met decoratieve aanwinsten naar huis gingen, ging ik enthousiast met een dakpan naar huis!


Tijdens de kennismakingsronde zat ik bij Irma en Hans. Zij vertelden dat zij nu in de ouderlijke boerderij van familie Kessel woonden met hun twee kinderen. Deze werd momenteel helemaal verbouwd, vandaar dat daar nu niet binnen gekeken kon worden. Toen Irma vertelde voor welke vloer zij gekozen hadden, had ze mijn volledige aandacht aangezien dat de vloer is die wij ook willen in ons huis... Een vloer die we alleen nog maar kennen van de plaatjes. Dus wat vond ik het top van haar dat ik nog net voor de lunch met haar naar die stoere, mooie vloer mocht komen kijken: Door haar enthousiasme ben ik nu definitief over de streep wat betreft de vloer;-)


Omdat deze post voor nu wel lang genoeg is en de winkel 'Hoeve Hofackers' een eigen post verdiend, laat ik jullie in mijn volgende post daarvan meegenieten!

Lieve groet,

Judith

15 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Voor jou was deze dag dus extra inspirerend! Super dat je daar een bevestiging vond voor keuzes die je op papier al had gemaakt. Ik kwam je net trouwens ook tegen in de nieuwe WLS, wat leuk dat jij daar in staat. De WLS kan alvast een aantal bladzijden reserveren voor als jullie huis straks helemaal klaar is. Ik ben er zeker van dat het resultaat ook weer een reportage waard is :-).

Liefs, Ingrid

Unknown zei

Eerst en vooral , Judith , een dikke merci voor jouw vermelding in de WLS , het is zo leuk om zo verrast te worden .
Mijn man zegt dat ik nu niet naast mijn schoenen moet lopen hè , haha.
Alvast een super leuke verrassing.

Jouw huis dat gaat prachtig worden , hoe jij alles zo overweegt . Ik ben zo benieuwd hoe ver ze al staan .
Een fijne warme dag
Lieve groet
Christel , Garcya's place

Unknown zei

Ook weer zo'n mooie post over de bloggersdag!
Je hebt er prachtige foto's gemaakt.
Fijn dat je er zoveel inspiratie hebt gekregen. Sommige dingen moet je gewoon in het echt zien.
Ik verheug me al op de foto's van de winkel!

Groetjes Anita

Brenda zei

Zo te lezen heb ik echt wat gemist.
Wat heerlijk dat je zo genoten hebt.
Het huis ziet er prachtig uit.
Genoeg inspiratie voor jouw nieuwe huis.
Groetjes Brenda (wonen in je eigen stijl )

Claudia Leertouwer zei

Je ziet maar, soms komt iets gewoon op je pad...

Huiz&zo zei

Wat leuk om zo inspiratie op te doen. Al die keuzes zijn altijd zo moeilijk, en wat fijn als mensen je net even dat ene zetje kunnen geven :-)

Alvast een fijn weekend!

Huize Vizzini zei

Jij hebt weer hele andere foto's gemaakt dan ik. Leuk om te zien. Wat goed dat je inspiratie hebt gehaald uit het prachtige huis. De vloer heb ik helaas niet gezien. Volgende keer als het af is gaan we gewoon nog een keer hihi.
Fijn dat je even bij hun mocht binnen kijken. Helemaal als je twijfelde over de vloer en dan nu over de streep getrokken bent. Super!
Liefs Patricia

Corine(THUIS) zei

Goed zeg dat deze dag jou echt verder heeft gebracht in het plan voor jullie eigen droomhuis! En wat is er leuker dan met een dagplan naar huis te gaan??!! Vroeger plakten we er servetjes op :-))

Marjan zei

Wat leuk dat jouw keuzes die je op papier al gemaakt had voor jullie huis in het echt ook zo goed voelen.... Ik vind het zo jammer dat ik moest afzeggen had je graag eens gesproken. Maar misschien een volgende keer.
Kijk uit naar je post over de winkel.

liefs, Marjan

Marjonel M zei

Zo te lezen was het een inspirerende dag. Mijn vriendin en ik moesten helaas afzeggen zij had een crematie, maar de volgende keer zijn wij van de partij...

Ik heb het blognieuws gelezen in de WLS heel mooi.
Goed weekend!
Liefs Marjonel

Verie - vvestywo.blogspot.com zei

Heel gaaf allemaal, Judith! Ik heb er nou al een paar gelezen, maar ieder geeft haar eigen sfeer aan het verhaal. Super van de dakpan! :)

Lieve-Groetjes,
Verie

Bij Guusje Thuis zei

Met een dakpan en veel inspiratie en ideeën terug naar je woonkeet; een bloggersdag met bouwinfo, hoe leuk!

Margo van Schaick zei

Het was voor jou naast een leuke dag ook nog een goed bestede dag want hoe fijn is het als je in het echt kan zien dat je een goede keuze gemaakt hebt. En dan ook nog een dakpan mee naar huis nemen die je goed bevalt. De juiste materialen uitzoeken ( Juiste kwaliteit, uitstraling en betaalbaar) is zo lastig.
Ook ik ben heel benieuwd naar jullie nieuwe huis en ben ervan overtuigd dat het prachtig zal worden.
Groet, Margo
(casadinarda.blogspot.nl)

Onder de rieten kap zei

Zo leuk om mee te kijken! Prachtige foto's heb je geplaatst, ik wil er zeker een keer naar toe!
Zag je stukje staan in de WLS, echt onwijs leuk!
Liefs,Yvonne

SOBERenSTIJL zei


O ja uit ervaring weet ik hoe warm het kan zijn in een woonunit!
Je hebt ook weer een mooi beeld gegeven van de dag, ik kon er niet bij zijn..super dag zo te lezen, met heel veel inspiratie!
Leuk ook je stukje in de wls, heb ik een beetje een beeld van wie er achter het blog zit 😉

Grtz Dorine