zondag 19 juni 2016

Onder druk

Het valt mij op, dat het bloggen bij bloggers steeds op een lager pitje komt te staan.


Ondanks dat ik momenteel iedere dag wel een post zou kunnen maken wat betreft het delen van mijn woonbelevenissen (overigens zijn niet al die belevenissen blogwaardig en ontbreekt het me aan tijd), merk ook ik wel op dat het bloggen minder leuk is, nu het zo rustig is op Blogger: Zowel qua nieuwe posten als reacties is er minder terug te vinden. Zelf blog ik ook minder en de mogelijkheid tot reageren heb ik zelfs uitgezet, omdat ik zelf ook amper tot reageren bij andere bloggers toe kom.



Toch zie ik dat mijn blog nog steeds dagelijks honderden keren bezocht wordt en in de dagen na een nieuwe post zijn dat er ruim duizend per dag. Dat geeft aan dat er, ondanks 'de stilte' nog steeds best wat mensen mijn woonperikelen de moeite van het lezen waard vinden.


Dit en het feit dat bloggen toch meer mogelijkheden geeft om je passie te delen met gelijkgestemden, is voor mij voldoende om te blijven bloggen: Ik vind het écht nog te leuk om ermee te stoppen.


Ondanks dat ik weet dat tijden veranderen en ik geen idee heb wat de toekomst brengt (wanneer er weinig nieuwe posten verschijnen op Blogger, gaan lezers vanzelf andere wegen bewandelen denk ik) hoop ik dat Blogger niet stilletjes doodbloedt, want al werkt alles hier trager en is het intensiever qua werk en tijd: Het bloggen heeft wat mij betreft nog steeds z'n charme!

Zoals je ziet, heb ik deze keer enkele sfeerplaatjes geplaatst van onze woonkamer. Die is (ook) nog niet af is, maar begint wel steeds meer vorm te krijgen.


Groetjes,
Judith