vrijdag 8 juli 2016

Gordijnen

Omdat ik regelmatig de vraag krijg hoe het met mijn arm gaat, hier een kleine update (foto's laat ik achterwege op mijn woonblog, want die zijn niet echt fijn om naar te kijken;-)): Ik moest dinsdag, een week na het bijtincident, voor een controle-afpraak naar de plastisch chirurg. De wond geneest tot nu toe rustig, maar is nog niet dicht. Hierdoor is de kans op infectie nog niet geweken en moet ik goed oppassen. Verder staat er veel druk op de wond en dit gaat nog wel enkele weken duren. Hierdoor mag ik nog geen druk op de arm zetten (dat lukt ook niet, want dat doet zeer!) en kan ik dus niet zoveel. Ik moest toch wel rekenen op 6 tot 8 weken...

Wel vervelend hoor, want naast de dagelijkse bezigheden, zijn er genoeg klusjes te doen in een nieuwbouwhuis en die blijven nu liggen. Gelukkig is er wel een begin gemaakt (dankzij schoonmoeders) aan de gordijnen voor de woonkamer.


Tijdens de 'out of stock' verkoop van Hoffz, stuitte ik via een omweg op prachtig soepelvallende linnen stof.

Mijn vriendin en ik waren de eerste dag van de verkoop er als de kippen bij en toen had ik een mooie stof gevonden. Helaas zaten er niet genoeg meters op de rol, maar na een telefoontje naar Hoffz, bleek dat het nog wel leverbaar was. Drie dagen erna ging ik de stof ophalen...


Daar aangekomen viel mijn oog op een nog mooiere stof... Qua meters nèt genoeg voor mijn gordijnen en toen mij verteld werd dat het geen probleem was als ik die gereserveerde stof annuleerde, was de keuze snel gemaakt!


Inmiddels hangen er gordijnen voor 2 ramen. We hebben gekozen voor steigerbuizen als roede en de gordijnen zijn heel sober zonder enige toeters en bellen uitgevoerd. De gordijnen zijn gevoerd met verduisterend, lichtvaste voering omdat de meeste ramen aan de westkant zitten en het linnen dan snel zou verkleuren. Naast deze praktische kant, vallen de gordijnen hierdoor ook veel voller en dus rijker...


Voor nu heb ik gekozen om ze op de grond te laten rusten... Dat vind ik wel bij 'ons sfeertje' passen. En al denk ik niet dat het nodig zal zijn;  Mijn schoonmoeder heeft er voor de zekerheid de rijgdraad (zeg ik het zo goed?) nog eventjes in laten zitten, voor het geval dat ik ze toch op een andere lengte wil hebben.


Het gordijn voor het andere raam is inmiddels ook klaar, maar deze liggen nog bij mijn schoonouders. Dat zal een klusje voor het weekend zijn!

 We hebben drie dezelfde ramen en dan nog het panorama raam. Over dat laatste raam zijn we het (nog) niet eens: Ik wil er niets neerhangen omdat we aan een hele rustige straat wonen en de inkijk die er is, wil ik straks opvangen met groen buiten. Persoonlijk vind ik het een beetje jammer om gordijnen bij dit raam te hangen. Maar Bas wil weer liever gordijnen, zodat hij de buitenwereld op z'n tijd echt buiten kan sluiten, met name in de winter... Valt ook wel wat voor te zeggen, maar ik heb ze toch liever niet;-)

Wordt vervolgd dus!

Fijn weekend,

Judith