donderdag 9 februari 2017

Uit beeld

Ik ben iemand die visueel ingesteld is en ik houd van mooie dingen. Nou is het begrip 'mooi' natuurlijk hartstikke discutabel, want wat ik mooi vind, vindt een ander afschuwelijk. En hetzelfde geldt voor het begrip 'lelijk'.


Die visuele aanleg zorgt ervoor dat ik enorm kan genieten van mooie dingen, maar mezelf ook erg kan storen aan lelijke dingen. Ik heb dan ook de neiging stoorzenders achter deuren te verstoppen (en achter zo'n deurtje kan het soms best een chaos zijn). Ik heb bijvoorbeeld een ontzettende hekel aan kapstokken vol met jassen en toebehoren: Iets wat bij ons dus ook altijd verstopt wordt in een kast!


En dan de TV... Ik zou niet zonder kunnen, maar ik vind ze niet mooi. In de tijd van de grote beeldbuis televisies stond de onze in een TV-kast. Toen we onze eerst 'platte' TV kregen, hing ie in vol ornaat te pronken aan onze kamermuur: Je moet je man ook iets gunnen, toch? 


Voor onze huidige woonkamer had ik me op voorhand al bedacht dat het tijd werd dat ook die platte TV uit beeld verdween, dus ging ik aan het ontwerpen. De metselaar en stucadoor hebben, lang geleden alweer, de eerste uitvoeringen voor hun rekening genomen. Bas zou het geheel afwerken en de kastdeurtjes maken. Maar Bas bleef het maar uitstellen en ik bleef maar aan het zeuren over die hoek in de woonkamer die half af was. Uiteindelijk kwam de aap uit de mouw en gaf Bas aan dat hij het niet zag zitten zelf aan deze klus te beginnen, dus hebben we het uitbesteed. Nèt 2 dagen nadat de professionele fotoshoot plaats vond (jammer!), werd onze TV-kast afgemonteerd.


We zijn heel blij met het resultaat! Alleen is het met deze deurtjes eigenlijk hetzelfde als met de deurtjes op onze badkamer: Iedereen hier laat ze openstaan behalve ik! Ik ben van het motto 'Poppetje gezien, kastje dicht'... Nu de rest van ons gezin dus nog! Zodat onze TV definitief geen onnodige stoorzender meer hoeft te zijn in ons interieur, dan is de missie pas écht geslaagd;-)

Liefs,
Judith


18 opmerkingen:

Unknown zei

Héél herkenbaar! Ik moet ook alles mooi, netjes en opgeruimd hebben en ja hoor, die mooie, grote, glanzende tv staat (hangt eigenlijk) hier ook achter deurtjes. Zonde eigenlijk van zo'n dure blikvanger maar het oog wil ook wat, uhhhh, pardon... rust ;-)

Leuke blog weer Judith!

Brenda zei

Ik begrijp heel goed wat je bedoelt met iets mooi of lelijk vinden.
Ik vind het heel erg mooi bij je geworden, alles is super goed op elkaar afgestemd en daardoor oogt het ook heel rustig.
Ik heb de tv nog wel in het zicht maar door de donkere achterwand valt het al wel minder op 😀.
Groetjes Brenda

Onder de rieten kap zei

Supermooi weggewerkt! Ik heb indertijd een tv-kast op maat laten maken want ik vind het ook geen gezicht zo'n stoorzender in je interieur,ook de muziekinstallatie staat er in, alleen de kleine speakertjes zie je, maar zo goed gewerkt dat je ze echt moet zoeken haha!

van alles wat in huis en tuin. zei

Hier hebben we ook nog nooit een t.v in het zicht gehad: ik heb er zo'n hekel aan! Hier staat ie in een kast waar ook alle andere apparatuur in staat zoals de dvd en cd speler. Kastje gezien...deurtje dicht. En wij zijn maar met z'n tweeën dus dat lukt aardig!
Bij jou is ie prachtig weggewerkt....zo passend in het geheel!
Kan me voorstellen dat je er blij mee bent!

groetjes Trijnie

Home and Lifestyle zei

Hier staat de televisie wel zichtbaar in de woonkamer. Alhoewel dat wel het minst mooie hoekje van de kamer is, laat ik het voorlopig toch maar even zo. Eerst maar eens met andere klussen aan de slag, die hoger op mijn wensenlijstje staan. Maar zoals jullie het hebben weggewerkt, lijkt mij dat wel ideaal. Het ziet er heel mooi uit.

Liefs, Ingrid

Unknown zei

Hoi Judith,

Ik heb eigenlijk een vraag. Wij hebben een boerderij gekocht, en zijn deze aan het verbouwen. Ik ben helemaal weg van de Castle Stones, maar die zijn nogal prijzig. Een kennis van ons heeft Bourgondische dallen, maar de kleur is het niet echt voor ons. Nu zie ik op je blog dat jullie een grijzere vloer hebben. Heb je ook een idee welke kleurcombinatie dit is? En waar hebben jullie hem vandaan? Wij zouden naar wood and stone in Enschede.
Alvast bedankt,
Annet

Judith zei

Daar komt deze vloer ook vandaan! Toevallig hè, dus ze kunnen jullie daar vast helpen! Succes met de verbouwing

Judith zei

Die speakertjes hangen hier ook overal... Maar wel gewoon in zicht

Judith zei

Dat helpt inderdaad ook😉

lia zei

Mooi opgelost, en voorlopig dus zelf de deurtjes sluiten.

Begrijp het wel van iets mooi of lelijk vinden.
Maar zelf vind ik een tv niet zo erg om te zien. Ga me nu zelfs na jaren neerleggen met de geluidspeakers die er staan (die zijn toch niet weg te werken als je muziek liefhebber bent, al zijn daar de meningen ook verschillend over) en je moet wel kunnen leven en genieten van de dingen die je leuk vind. Het zou mij al behoorlijk wat schelen als de kamer iets groter zou zijn.
Maar zolang mijn huis maar opgeruimd is, is er toch rust in huis.

Coby Breitner zei

Prachtig de kast zo gemaakt, mooie oplossing. Ohh wat zou ik dat hier thuis ook graag zien, maar iid een man die ook wat wil en dan ook die andere apparatuur die erbij hoor kastje dit en dat...grrrr.
Heerlijk weer genoten van je blog, fijn weekend groetjes Coby (cbcosycot ig)

It's me zei

Mooi hoor!....eh wij hebben nog zo'n ouderwetse tv met grote kont in de kast staan....hihihihihi....vind het niks zon tv open en bloot....liefs Ria x ❤️

het moonhuis zei

Heel leuk zo hoor en volgens mij ook leuk als de deurtjes openstaan. Hier de tv gewoon in het zicht en ik stoor me er niet aan. Is ook niet een hele grote, dat wil ik niet want dan zou ik m ook verstoppen waarschijnlijk. Jassen in de gang vind ik ook niks, gelukkig hebben we een grote inbouwkast.Heerlijk opgeruimd. Hee leuk koetje ;-)

Liefs Monica

Anneke zei

Wat een mooie oplossing. Bij ons staat de tv in het zicht. Een vriendin van ons heeft de tv achter oude luiken geplaatst. Zo mooi om te zien. Had ik ook graag gewild, maar omdat wij niet zo'n grote kamer hebben ben ik bang dat het wat propperig gaat worden. Dus laten we hem maar zo staan "zucht".
liefs Anneke

Pauline Kick, Logement it Foarhûs zei

mooi geworden om de tv achter deuren te plaatsen. Hier hebben we hem in een oude kast geplaatst. Stoor mij er ook altijd aan, zon zwart vlak aan de muur. ik hou enorm van het oude hout, dus top de deur. groet Pauline

Home is where the heart is zei

Ziet er super uit Judith, goed gedaan. Maandag opruimdag, denk dat t overal hetzelfde is. Handig om iemand die het toch wel opruimt, sluit enz.
Ze zijn denk ik bang dat we ons vervelen hahaha
Fijne dag
lieve groet Brigitte

s.vanderzee zei

Ik zou willen dat het bij mij thuis ook zo mooi en strak zou zijn. Maar ik ben hier de enige vrouw in huis dus mijn woonideeen corresponderen niet met het manvolk;). Maar echt mooi dat jij wel die tv hebt weggewerkt!

Roelie Steinmann Photography zei

Een mooie oplossing voor de tv zeg. Het liefst zou ik hem ook willen verstoppen. Maar ja, er zijn anderen in huis die echt fan zijn van de tv. Dus voorlopig blijft hij nog gewoon staan. Ik heb weer genoten van je prachtige foto's.

groetjes Roelie